جلسه شورای مشورتی حوزه فرعی دریایی هریرود پائینی برگزار شد
جلسه شورای مشورتی حوزه فرعی دریایی هریرود پائینی هرات با حضور داشت مولوی سردار ولی مزمل رئیس حوزه فرعی دریایی هریرود با اشتراک مشاورین حوزه دریایی، آمرین تنظیم آب و نماينده گان ولسوالی های مسير هریرود در دفتر کاری این ریاست تدویر یافت.
در ابتدا جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط یکی از اشتراک کنند گان آغاز گردید.
به تعقیب آن انجنیر جلیل احمد محمدي آمر تنظیم آب هریرود پائینی هرات هدف از تدویر جلسه را به اشتراک کنندگان بیان نمود، سپس رئیس حوزه فرعی دریایی هریرود پائینی هرات به ارتباط موضوع و آب موجود در کاسه بند طور همه جانبه صحبت نمود.
به تعقيب آن نماینده گان ولسوالی های مسير هریرود هر کدام به نوبه خویش پيرامون موضوع، مشکلات و پیشنهادات خویش را ارائه داشتند.
در اخیر بعد از بحث و تبادل نظریات مختلف فیصله ذیل با توافق نماينده گان به عمل آمد .
آب بند سلما، به مقدار ۶۰ متر مكعب فی ثانیه به مدت ۶ شبانه روز به دریا به منظور تحت آبیاری قراردادن مزراع ولسوالی های چشت شریف، اوبه و پشتون زرغون رها گردد و بعد از مدت ذکر شده سربند های ۳ ولسوالی متذکره توسط استفاده کننده گان آب ۵ ولسوالی پائین دست با همکاری نماينده گان ولسوالی های بالادست مسدود و مقدار آب با توجه به ظرفیت بند و ملاحظات تخنیکی آن به منظور تحت آبیاری قراردادن مزارع ۵ ولسوالی پائین دست، افزایش داده شود.
و از مدت ۹ شبانه روز، چهار نیم شبانه روز از ولسوالي انجیل و گذره و چهار نیم شبانه روز متباقی را ولسوالي هاي زنده جان، غوریان و کهسان استفاده نمایند.
