تفاهم‌نامه سه جانبه تطبیق پروژه آبیاری در ولایت ننگرهار به ارزش نزدیک به 2 میلیون دالر آمریکایی امضا شد

mew-admin
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۶:۵۳
1

تفاهم‌نامه سه جانبه تطبیق پروژه آبیاری در ولسوالی نازیان ولایت ننگرهار به ارزش 1.8 میلیون دالر آمریکایی میان محترم مولوی سعید احمد بنوری، معاون والی ننگرهار، محترم سید فضل احد هاشمی، رئیس حوزه دریایی ننگرهار و خانم فوجیتا، مسئول موسسه پی، ام، اس جاپان به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه سه جانبه در ولسوالی نازیان از سوی موسسه متذکره در چوکات حوزه دریایی ننگرهار چهار کانال به طول نه کیلو متر، دوازده جوی و یک کاریز به صورت اساسی ترمیم و به هدف ذخیره نمودن آب باران هفت چکدم اعمار می‌شود، که به شکل مجموعی 1806 جریب زمین زراعتی آبیاری خواهد شد.

محترم انجنیر دیدار مشتاق، به نمایندگی از موسسه مذکور پیرامون این پروژه معلومات ضروری را ارئه کرده افزود که جهت حفظ کانال‌ها و جلوگیری از ضایعات آب دیواری های استنادی، سیفون‌ها، استر کاری بستر، راه‌های پیاده رو، دروازه‌های تقسیم آب، پلچک‌ها و بخش ضروری دیگر نیز اعمار خواهد شد.

در همین حال، معاون والی ننگرهار از تطبیق پروژه‌های آبیاری و صحی از سوی موسسه متذکره در ولایت ننگرهار قدردانی نمود و در اجرای تمام امور به آنها وعده هر نوع همکاری را داد.

از سویی هم، محترم سید فضل احد هاشمی، رئیس حوزه دریایی ننگرهار به مسئولین موسسه پی، ام، اس جاپان جهت تطبیق این پروژه وعده همکاری را داد و در این راستا خواستار تطبیق همچو پروژه‌های دیگر نیز شد.

قرار است که این پروژه آبیاری در ماه اپریل سال جاری میلادی آغاز و در ماه سپتامبر سال 2026 میلادی به انجام رسد، که پس از به بهره سپردن آن به مدت پنج سال موسسه متذکره حفظ و مراقبت آنرا انجام خواهد داد و سپس حفظ ومراقبت آن از سوی حوزه دریایی ننگرهار انجام خواهد شد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۶:۱۶
Background image
شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۴:۵۹
Background image

BACK TO NEWS

User account menu